271740599_3023036628009966_1993354614498088352_n

Samspillet mellem SEO og Sociale Medier

Digital marketing

Er det en mulighed at få succes udelukkende gennem Sociale Medier eller udelukke SEO? Svaret er simpel, “Ja”.

Hvis du lægger dit fokus 100% på enten SEO eller Sociale Medier, så er det helt klart en mulighed at opnå stor succes. 

Men vil det også være det optimale? Her er svaret klart “Nej”. Du har brug for begge dele. Årsagen til dette er mange – Prøv at forestille dig følgende:

Du har brugt dyrebare annoncekroner på at annoncere dit produkt gennem Sociale Medier. En potentiel kunde finder dit produkt interessant, og kunden vil gerne købe – kunden vil i forbindelse med købet gerne finde frem til din virksomheds troværdighed, og søger derfor på Google efter din hjemmeside. Kunden finder din hjemmeside, som ikke har været berørt i flere år, og egentlig ikke er særlig indbydende – Tror du kunden vil købe? 

 

Havde hjemmesiden derimod været indbydende og præsentabel, så ville du uden tvivl have haft et køb. Scenariet gælder naturligvis også omvendt – SEO og Sociale Medier hænger uden tvivl sammen, mere end du tror.

 

Formålet med SEO og Sociale Medier er naturligvis det samme:

  • Du vil gerne opnå synlighed overfor din målgruppe.
  • Du vil gerne skabe troværdighed overfor dine kunder.
  • Du vil gerne brande dit produkt eller ydelse.

Men vejen derhen er anderledes…

 

Din SEO vil have en pull strategi – din Sociale Medier en push strategi

Du vil gerne opnå dit formål gennem SEO; til dette følger en lang række krav og gøremål for at opnå succes. Det handler i denne situation om at arbejde indenfor bestemte rammer. Der skal skabes indhold, som indekseres af Google, sådan brugeren modtager svar på deres søgning – der er altså her tale om en pull strategi.

 

På sociale medier vil man derimod bruge en push strategi. Her handler det om at skabe indhold, som din målgruppe finder interessant – jo flere interaktioner i form af likes, kommentarer og delinger, desto bedre. Du vil altså vise din målgruppe det indhold, som de finder interessant – altså push strategi.

 

Dine Sociale Medier er afhængige af dit SEO, fordi:

  • Du kan linke fra dine Sociale Medier over til dit website, fordi du er bevidst om, at der er sammenhæng mellem dine Sociale Medier, samt dit website.
  • De søgeord, som du ikke benytter i din SEO kan med garanti bruges på dine Sociale Medier – uanset antallet af søgninger på et søgeord kan der være potentielle kunder i din målgruppe, som vil finde disse ord interessante.
  • Når du opdaterer dit website med nyt indhold, produkter eller blogindlæg vil det være ideelt at dele samme indhold på dine Sociale Medier – dette muliggøre også, at du kan ramme flere potentielle kunder.

Dit SEO er afhængig af dine Sociale Medier, fordi:

  • Når du eller andre linker til dit website fra sociale medier styrker dette din Google rangering. 
  • Dine kunder er de bedste ambassadører. Hvis du kan skabe et rum på dine Sociale Medier, hvor folk vil italesætte din ydelse eller produkter, vil dette være ideelt for at skabe nye kunder fremadrettet.
  • Du kan bruge Sociale Medier til at gentage din keywords mange gange, sådan ordene sætter sig på dine kunders nethinder – og kunderne er dermed allerede en del af din “verden”.

SEO og Sociale Medier hænger uadskilleligt sammen – de gavner hinanden. Skal du have en langtidsholdbar løsning for din digitale marketingsstrategi har du brug for begge ben at stå på.

 

Lad os tage en uforpligtende snak, hvor vi kigger på din nuværende SEO og Sociale Medier performance – og kigger på eventuelle forbedringsmuligheder. 

 

Del indlæg

Del på facebook
Del på linkedin

Find flere nyheder og indlæg

Nye lokaler - Horsens
Uncategorized

Vi er flyttet i nye lokaler

Advest Marketing er nu at finde på adressen Jessensgade 1, 3. Sal, 8700 Horsens –

Er du klar til at vækste din virksomhed?

Kontakt os med det samme og få et uforpligtende tilbud

reklamebureau
small_c_popup.png

Gratis SEO-analyse

Udfyld formularen og få lavet en fuld SEO-Analyse gratis